Mediant betrekt u, als familie of naaste, graag bij de behandeling van de cliënt. Dit doen we altijd in overleg en met toestemming van de cliënt.

Iedere maandagavond is er een spreekuur voor familie.

Een familie ervaringsdeskundige is van 18.30-20.00 aanwezig voor uw vragen.

 

Trefpunt Bureau Herstel

Broekheurnering 1050 in Enschede (locatie Helmerzijde)

Mediant werkt graag met u samen. Heeft u vragen, tips of opmerkingen? Vindt u dat we niet goed met u omgaan? Dan horen we dat graag. Neem contact met ons op. Samen met u bekijken we wat we het beste met uw melding of vraag kunnen doen.

E-mail: info@mediant.nl
Telefoon 053 475 55 55 bereikbaar op werkdagen van 09.00-12.00 uur.

 

Veelgestelde vragen van familie over betrokkenheid, gedwongen opname, steun van Mediant voor familie etc.

Zonder instemming van de cliënt is er geen contact tussen u en Mediant - over de cliënt - mogelijk. De behandelaar blijft pogen de toestemming over dit contact te herstellen. Tot die tijd ontvangt u alleen algemene informatie. U kunt een gesprek met een collega-behandelaar aanvragen. Hierin komen geen zaken aanbod over de persoonlijke situatie van de cliënt.

 

Hier vindt u per afdeling de bezoektijden.

Mediant vraagt de cliënt om zelf familie en naasten te informeren over een opname. Binnen maximaal zes weken heeft de behandelaar vervolgens een gesprek met de contactpersoon.
Afhankelijk van de gemaakte afspraken betrekken we u bij:

  • Het behandelplan
  • Ingrijpende gebeurtenissen
  • Afspraken rondom verlof en (voorwaardelijk) ontslag