De Cliëntenraad (CR) houdt zich bezig met verschillende onderwerpen die betrekking hebben op cliënten.

Waarvoor kun je terecht bij de CR

De CR denkt mee over zaken als rookbeleid, privacy, bejegening, het cliëntportaal en de informatievoorziening. De CR is er ook voor vragen, opmerkingen, ideeën en klachten van cliënten. Het is belangrijk dat cliënten zelf beslissen, invloed hebben op de behandeling en meedenken over de dagelijkse gang van zaken.
De CR houdt zich alleen bezig met gemeenschappelijke cliëntenbelangen.

De CR is bijvoorbeeld wel betrokken als het gaat over de begrijpelijkheid van brieven, maar niet over inhoudelijke beslissingen in jouw behandeling. Wel over hoe het personeel over het algemeen met cliënten omgaat (bejegening), niet over dat jij je behandelaar niet aardig vindt.


Twijfel je of je signalen bij ons thuishoren? Neem gerust contact op, dan kijken we er samen naar. We verwijzen je door als je het beter ergens anders kunt aankaarten.  Bespreek klachten altijd eerst met je behandelaar. Vaak lost dit al veel op.

De Cliëntenraad (CR) bestaat uit enthousiaste cliënten en ex-cliënten van Mediant die het belangrijk vinden mee te praten over goede zorg. Dit meedenken en meepraten heet medezeggenschap, en het recht hierop is in de wet Wmcz2018 vastgelegd. De CR wordt op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen binnen Mediant en houdt in de gaten of dit invloed heeft op cliënten. De input die we van cliënten krijgen, nemen we mee in onze adviezen aan Mediant.
Zo vormen we een brug tussen wat belangrijk is voor de cliënten en de beslissingen die Mediant neemt. Daar wordt de zorg beter van.

Zowel cliënten, ex-cliënten als verwanten kunnen lid worden, evenals andere personen die kennis en/of affiniteit hebben met de GGZ. Werken voor de Cliëntenraad is vrijwilligerswerk. Wel is er een vergoedingsregeling voor deelname aan bepaalde vergaderingen en reiskosten.

De Cliëntenraad is altijd op zoek naar nieuwe leden. Je kunt het werk in overleg zelf indelen, van 3 uur per maand tot 20 uur per week.
Interesse? Neem gerust vrijblijvend contact op!

Kijk voor meer informatie in onze folder Download hier de folder van de cliëntenraad. en lees vooral ook het tijdschrift Cliëntaal. Een meeneem exemplaar vind je in de wachtkamer van Mediant. Bekijk hier de online versie:

  voorzijde clientaal winter 22 23  Clientaal voorjaar 2022 voorzijde  Clientaal najaar 2021

      Clientaal zomer 2021clientaal winter 2020Clientaal zomer 2019 

 

Contact

Mail naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Bellen kan via: Telefoonnummer coaches/ondersteuners: 074 256 32 07 / 074 256 3103 (In principe bereikbaar op: maandagochtend, dinsdag en donderdag).
Bezoekadres: De Opmaat, Laan van Driene 101, Hengelo
Postadres: Postbus 775, 7500 AT Enschede